Лучший педагог года

Конспект открытого занятия по музыке «Кышкы тоол» (Зимняя сказка)

Раиса Лойгу
Конспект открытого занятия по музыке «Кышкы тоол» (Зимняя сказка)

Улуг б лукке ыры кичээлинге ажык кичээл планы

Темазы: «Кышкы тоол»

Сорулгазы:

Кыш дугайында билигни уран-чурулга, музыка дузазы-биле ажыглап тургаш ханы шингээдип алыр.

Задачи:

1. Обогащать музыкальное, эмоциональное восприятие дошкольника, развивать и активизировать речь детей.

2. Создавать условия для развития чувство ритма, умения согласованно и ритмично выполнять движения со словами,

3. Развивать вокальную технику: артикуляцию и дикцию, координацию между слухом и голосом.

Публикация «Конспект открытого занятия по музыке „Кышкы тоол“ (Зимняя сказка)» размещена в разделах

4. Совершенствовать исполнительскую деятельность: выразительно петь и двигаться под музыку, передавая настроение произведений.

5. Воспитывать в детях чувство прекрасного, любовь к природе через музыку.

Кичээлдин чорудуу:

Мендилежиг:

Кожа турган эживистин

Холун тудуп мендилешкеш

Хулумзуржуп, куспакташкаш

Кичээливис эгелээли!

Мы ладошки другу подаем

и с улыбкой

Здравствуй мы поем!

Добрый день, добрый день,

Заниматься нам не лень( 2р)

М. р. : Дети, отгадайте загадку: Тывызыкты тывынарам!

Запорошила дорожки, Хоюг, чымчак, аккыр

Разукрасила окошки, Койгун дугу ышкаш

Радость детям подарила Харын уруп чааптар

И на санках прокатила. Кайгамчыктыг уевис чул?

( Ответ: Зима, Кыш)

Кышкы уеде эн-не ынак чуу деп байырлалынар бар ийик?

Дети: Новый год. Чаа чыл.

М. Р. : Чаа чыл байырлалынга чуге ынак силер уруглар?

Чаа чыл байырлалынын эн-не онзагай чуулу чул?

М. Р. : Тоолчургу, хуулгаазын онза-солун болуушкуннарлыг Чаа чыл байырлалынга улуглар-даа, бичиилер-даа кончуг ынак!

Богун биске видеочагаа келген-дир уруглар. Коруптээлинерем!

Харжыгаштын уругларга видеочагаазы:

Экии уруглар! Мен Соок Ирейнин уйнуу Харжыгаш мен.

Кырган ачам Соок Ирей менээ хуулгаазын Харжыгаш белекке берген чуве Оо дузазы-биле кырган-ачамнын даалгаларын кууседип арга эзим иштин шивилерни ыяштарнын будуктарын, хову ш лдерни, хемнернин кырын энчек кылдыр хуулгаазын харжыгажым-биле каастажып аян ырым ткут ырлап чордум. Ынчалза-даа менээ дуза херек апарды уруглар! Хуулгаазын харжыгажым каш кезекке уступ, адырлып каарга дувулуг хат келгеш тарадыр хадып апарды.

.Чараш х ннуг аялгалар дынналырга харжыгаштын кезектеринин кыланнаажы кайгамчык онзагай кылдыр чайынналыр чуве.

Чаа чыл байырлалынга чедир санныг хонуктар артты, кырган ачам даалгазын чедир кылып четтикпейн баар мен Ол харжыгажымнын кезектерин бо кышкы арга иштинден дилежип чыгжып берип корунерем уруглар!

М. р. : Харжыгаштын хуулгаазын харжыгажын тып, чыгжып берээл бе, уруглар? Ол Тоолчургу кышкы арганын чараш каазын магадап к рбушаан, ырлашпышаан чоруптаалынар!

Слайд «Хар чаап тур»

Пальчиковая игра: «Снежок»

Раз, два, три, четыре, (загибать пальчики)

Мы с тобой снежок слепили

(лепить, меняя положение ладоней)

Круглый, крепкий, очень гладкий.

(показывают круг, гладят ладони друг о друга)

Раз – подбросим, («подбросить», посмотреть вверх)

Два – поймаем. (» ловят», приседают)

Три – уроним (встают, «роняют»)

И … походим! (топают)

Снежный шарик мы катаем, А сейчас его бросаем!

М. р. Т жектерге олурупкаш дыштаныптаалынар! (олургулап алыр)

Уруглар бис хуулгаазын кышкы аргада чедип келген дир бис. Долгандыр корунерем чаражын! Чуну коруп тур силер, корунерем?

(Слайд Кышкы арга)

Дети: Хар, Х ртук, ыяштар) Снег, сугробы, деревья.

М. р. : Ой уруглар бо шивижигеш будуунда кыланайнып чыдар харжыгашты корунерем! Хуулгаазын харжыгаштын бир кезээ ышкаш-дыр Даалга бар-дыр уруглар.

(Снежинка №1) «Аргада кандыг уннер дыннап тур силер»- бодунарнын ырынар ырланар. Уругларга ажык уннерге карточкалар улеп бээр

Распевка Ун белеткели

М. р. : Уруглар аргада кандыг дириг амытаннар чурттап турарыл? Дети: Адыг, бору, дилги…

М. р. : Арга иштинге кандыг уннер дынналыр дыр? Боттарывыстын уннеривис дыннаалынарам! Мээн ырым бо: А-а-а-а-а! Тарина чуу дыннаан эвес дыннаалынар! (уруглар бир ажык уннерни ажыглап бодунун ырын ырлаар) Чижээ: О-ао-оо! Таблицада ажык уннерни ажыглап ырлаар

М. р. : Арга иштинге аза берген дижик силер «Ауу» -деп кыйгыдан салып корээлем!

Мергежилге «Ау»

Чавыс унден бедик унче шилчииринге мергежилге

М. р. : Дыка чараш ырлар дынналды Ой, Харжыгаштын бир чартыы бо чоогувуста кайда коступ тур тып корунерем

Слайдда арга иштинде ыяштын адаандан тывар

Задание №2 «Харжыгаштар биле ойнаалынар!»

(Карактарывыска Гимнастика)

Харжыгаштарнын канчаар ужугуп тургаш черге кээп хонуп турарын коргузуп корээлинер

Кончуг калбак кодан майык

Чагган харнын магалыын аа

Чергелештир четтинчипкеш

Бадып турда парашют-ла!

Харжыгаштар о талаже ужуга берди (карактар-биле о талаже к р)

Солагай талаже барды (Солагай талаже к р)

Салгын хадып келирге, ру ужуп уне берди (ру к р)

Бадып, бадып думчуум бажында чыдып алды

Божуу дурген урупкеш адыжымга тудуп алдым (эрни-биле урупкеш адыжы –биле тудар)

М. Р. : Кыш- кайгамчыктыг уе Бугу бойдус долгандыр-ла коорге хоюг, чымчак, ак хевис –биле шыптынган, арыг, чырык!

Кышкы бойдус чурукчуларны чараш чуруктарны чуруурунга, композитор кижилерни чараш хооннуг аялгаларны чогаадырынга кушту киирип, чалгынналдырып турар.

(«Кышкы бойдус -деп чуруктун чанындан харжыгаштын чартыын алыр)

Харжыгаштын бир чартыы бо-дур уруглар (Снежинка 3)

Чурукчуларнын чуруктарында Кышты канчаар коргузуп турарын корээлинер уруглар!

Кыш дугайында репродукциялар-слайд коргузуу соолгу чурукта снежинканы тывар

Снежинка № 3 Слушание «Вальс снежных хлопьев» П. И. Чайковского

М. р. : Уруглар! Богун силерни улуг сураглыг композитор П. И. Чайковскийнин «Хажыгаштар Вальзы»-деп музыка чогаалы-биле таныштырайн дыннап корунерем.

Баштайында Вальс дээрге чуу чувел чугаалап корунерем? Ам ол кайгамчыктыг чараш аялганы дыннанар че

Аялганы дыннап тура чиик, кынгыргайнып,кыйыргайнып турар хуулгаазын шинчилиг аянны эскерер силер аа?

Чарашсындынар бе уруглар? Аялганы дыннап тура дээрден баткан харжыгаштарны вальстап турар кылдыр сагыштап бодап караанарга чуруп кордунер бе? Канчаар ужугуп боолденип турдулар? Ам бо уругларнын ол аялга-биле харжыгаштар вальзын корунер уруглар.

Видеопоказ исполнения вальса

М. р. : Ой бо бир харжыгаш карактарым дужунда кыланайнып чыдыр

Вальстаан уруглар аразындан тып алыр

Снежинка № 4 (хар дугайында харжыгаш дугайында ырыдан ырланар)

М. р. : Кандыг ырлар билир бис Хар дугайында? Сактып корээлинерем!

ренген ырларны сактып ырлаар

Богун бир чаа ырны ырлап ооренип алылынар «Если снег идет»

.

М. р. : Эр-хейлер! Бо тожекчигеш адаанда база кыланайнып чыдар харжыгаштын бир чартыы-дыр аа? Мырынай 2 кезек чыдыр!

Снежинка № 5 Снежинка № «Кыш» темазынга тывызыктар.

Снежинка №6 «Кыштын соогун тоовайн кылан харга чуглуп, хавак тейдгн чунгулап, хоглуг ойнап, агаарланар!»

Игра «Снег, лёд, кутерьма»

Дети хором:

Снег, лёд, кутерьма.

Здравствуй, зимушка – зима! — 2 раза

1 фраза — говорят слова, ходят врассыпную под музыку весёлую.

2 фраза — просто ходят.

После окончания музыки хоровод останавливается.

Муз. рук – ль: 2 часть — парами вставайте, коленками, ладошками, пятками и т. д. примерзайте!

Муз. рук: ходит между детьми, пытается разъединить и приговаривает:

«Ух ты, как примерзли хорошо, никак не могу разделить!»

далее игра повторяется заново, дети могут примерзать различными частями тела.

М. р. : Как весело играли, теперь давайте попробуем все части снежинки соединить в одну – волшебную.

Хуулгаазын харжыгажын кезектерин чыый салыпкаш, Харжыгашка берээл уруглар. (чыый салыптарга,зал ишти чайынналчак чырыктар биле чырый бээр, чараш аялга ойнай бээр) Харжыгаш коступ келир (Видеоэкранда)

Харжыгаш: Четтирдим уруглар! Хуулгаазын харжыгажымнын кезектерин чыып будун кылгаш экеп бергенинер дээш, силерге амданныг харжыгаштар берип тур мен. (конфеталар картында харжыгаштар чыпшырып каан.)

Демниг, найыралдыг болгаш ырлап хоглеп база билир дир силер, эр-хейлер! Чаа чыл байырлалында мананар Кырган ачам биле белек с ннуг чедип келир бис. Ам чаа чылга чедир аргада чедир шимевээн шивилерим хуулгаазын аккыр харжыгажым-биле шимеп каастапчоруптайн бо харжыгаштын бир кезээнден силерге берейн садынарже дедир ээптинер! Ужурашкыже!

Кичээлдин туннели

Ам харжыгашче бо хуулгаазын харжыгаштын дузазы-биле садывысче «Хажыгаштар Вальзынын аялгазы-биле боолденмишаан ээп чоруптаал!

Публикации по теме:

Конспект открытого урока по музыке для 4 класса «Знакомство с творчеством Н. А. Римского-Корсакова» с презентацией Конспект открытого урока для 4 класса «Знакомство с творчеством Н. А. Римского-Корсакова». Цели: познакомить учащихся с образами пушкинских.

Конспект НОД в нетрадиционной технике рисования «Зимняя сказка»Конспект НОД в нетрадиционной технике рисования «Зимняя сказка» Конспект НОД в нетрадиционной технике рисования "Зимняя сказка" (с детьми 7 -ого года жизни) Педагога дополнительного образования Шелехиной.

Конспект открытого музыкального занятия «Три кита в музыке» в старше-подготовительной группе Цель: обобщить и привести в систему знания детей о музыкальных жанрах. Задачи: Обучающие: - учить высказываться о музыке. - учить различать.

Конспект открытого занятия по развитию речи «Сказка за сказкой». Драматизация сказки С. Маршака «Теремок»Конспект открытого занятия по развитию речи «Сказка за сказкой». Драматизация сказки С. Маршака «Теремок» Муниципальное бюджетное дошкольное образовательное учреждение центр развития ребенка — детский сад № 58 «Белочка» Конспект открытого занятия.

Конспект открытого занятия по театрализованной деятельности в младшей группе. Сказка «Песенка-лесенка»Конспект открытого занятия по театрализованной деятельности в младшей группе. Сказка «Песенка-лесенка» Цель: Развитие звуковой речевой активности детей младшего дошкольного возраста с помощью театрализации сказки «Песенка-лесенка» В. А. Шейн.

Конспект открытого занятия по тестопластике в подготовительной группе «Хлебная сказка» с использованием ИКТКонспект открытого занятия по тестопластике в подготовительной группе «Хлебная сказка» с использованием ИКТ Цель: Прививать детям интерес к народному творчеству и традициям через тестопластику, воспитывать бережное отношение к народному искусству.

Конспект занятия по аппликации из тюля «Зимняя сказка» в подготовительной к школе группеКонспект занятия по аппликации из тюля «Зимняя сказка» в подготовительной к школе группе Чтобы окунуться в сказочное предновогоднее время не обязательно быть волшебником. Достаточно быть творцом, который может превратить старую.

Консультация для родителей «Сказка в живописи и музыке» Консультация для родителей «Сказка в живописи и музыке»Сказки и былины, пронизанные волшебством, населенные знакомыми с ранних лет героями,.

Сказка в искусстве Палеха. Дополнительный материал к проекту «Сказка в музыке» Презентация «Сказка в искусстве палеха» - дополнительный материал к проекту «Сказка в музыке»Палехская миниатюра — народный художественный.

Межгрупповой творческий проект «Сказка в музыке»Межгрупповой творческий проект «Сказка в музыке» Проект «Сказка в музыке» Тип проекта: долгосрочный, межгрупповой, творческий Участники проекта: дети вторых младших, средних, старших и.

Библиотека изображений:
Автор публикации:
Конспект открытого занятия по музыке «Кышкы тоол» (Зимняя сказка)
Опубликовано: 23 января 2022 в 15:55
0Карма+ Голосовать

Юридическая информация: публикация «Конспект открытого занятия по музыке «Кышкы тоол» (Зимняя сказка)» (включая файлы) размещена пользователем Раиса Лойгу в соответствии с Пользовательским Соглашением МААМ. СМИ МААМ действует в соответствии со ст. 1253.1 ГК РФ. Используя МААМ принимаете Пользовательское Соглашение.

Расскажите коллегам и друзьям!
Комментарии:
Всего комментариев: 0.
Для просмотра комментариев
Популярное из нового
12 июня. День России. Передвижка «День России»

12 июня мы отмечаем праздник День России. Это хорошая возможность не только провести время с семьей, но и рассказать детям об их Родине — России.


11 июня. День беседы о России. Передвижка «Россия»

12 июня мы празднуем главный государственный праздник нашей страны — День России.  В России живут более 160 национальностей — говорят на разных языках и мирно уживаются друг с другом.


Горячие темочки



РЕГИСТРИРУЙТЕСЬ!
Используя МААМ принимаете Cоглашение и ОД